Op zoek naar een stage?

ARTtube is hét online videokanaal van musea uit Nederland en België: meer dan dertig musea en kunstinstellingen delen hun video’s op het platform. Als stagiair(e) werk je mee aan het verleiden van zo’n 400.000 (internationale) kunstliefhebbers om een bezoek te brengen aan het videokanaal en om de video's en verhalen verder te verspreiden: online en offline. 

Wie zoeken we?

ARTtube zoekt een stagiair(e) Online Marketing & communicatie voor 24 - 32 uur per week, aanvang in overleg (bij voorkeur per 14 augustus ivm ARTtube@Lowlands), gedurende 4 - 6 maanden.

Je ondersteunt de online marketeer van ARTtube met het uitrollen van de online campagnes, doelgroepmarketing, social media en persbewerking. Daarnaast lever je een bijdrage aan de webredactie: het up-to-date houden van de website, invoeren van nieuwe video’s en begeleidende teksten. Je ondersteunt de producent web&events bij events, zoals programmering op festivals waaronder Lowlands (18-20 aug) en de Uitmarkt (26-27 aug). Ook vieren we in het najaar van 2017 het 5-jarig jubileum van ARTtube.

Functie-eisen

Wij zoeken een enthousiaste stagiair(e) die: 

  • een marketing, communicatie of aanverwante studie volgt aan het HBO of WO;

  • op de hoogte is van de laatste trends en toepassingen op het gebied van online marketing;

  • thuis is in de mogelijkheden van sociale netwerken op internet en deze weet in te zetten om bezoekers te werven en te binden;

  • handig is met CMS en diverse edit-programma’s;
  • beschikt over de (technische) vaardigheden om ARTtube te promoten via social media; 
  • de Nederlandse taal uitstekend beheerst en de Engelse taal goed beheerst;
  • enthousiast, creatief en flexibel is; 
  • affiniteit heeft met kunst en cultuur. 
  • Je bent in staat zelfstandig taken uit te voeren, maar vindt het ook prettig om deel uit te maken van een team. Incidenteel ben je inzetbaar voor assistentie bij evenementen en activiteiten op weekenddagen. Deze stageplek is ook geschikt als werkervaringsplek. 

Taken

Tot de taken behoren verschillende werkzaamheden die te maken hebben met de marketing en communicatie van ARTtube:

  • uitvoering marketing- en communicatieplan ARTtube;
  • beheer Social media (Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram);
  • analyseren van het Google Adwords account (beheerd door externe partij);
  • ontwikkeling van online marketingacties en nieuwe communicatiemiddelen;
  • uitvoer van communicatiecampagnes rond specifieke projecten;
  • meedenken over (nieuwe) promoties, acties, evenementen en andere plannen om (toekomstige) bezoekers te informeren, aan te trekken en te binden;
  • ondersteuning bij de webredactie (invoer video’s en tekst);
  • productionele / praktische ondersteuning bij evenementen zoals ARTtube Academie, ARTtube op Lowlands, de Uitmarkt en museumnachten.

Wij bieden:

Een inspirerende werkplek in Museum Boijmans Van Beuningen, Rotterdam.Betrokkenheid in een netwerk van meer dan 30 topmusea uit Nederland en België. Je werkt in een team van professionals, maar krijgt ruimte voor eigen inbreng en initiatief. Een stagevergoeding is niet beschikbaar, reiskostenvergoeding in overleg. 

Geïnteresseerd? 

Stuur je motivatie en cv uiterlijk 24 juli via mail naar lotte.bloem@arttube.nl. Bel of mail voor meer informatie naar Lotte Bloem (online marketeer ARTtube) via 06 - 12677805 of redactie@arttube.nl. Gesprekken vinden plaats in de week van 31 juli.