Cyril Van Sterkenburg

1 blogitems

Cyril van Sterkenburg studeerde nog Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam toen ze begon aan een stage bij Vandejong. Haar scriptie schreef ze in de avonduren af en ze groeide door tot creatief strateeg. Sinds 1 januari 2017 is Cyril directeur van Vandejong Creative Agency. Waar ze werken aan de toekomst door optimistische merken te bouwen en mensen te verbinden.

Bij Vandejong ontwikkelde ze (culturele) merken als Unseen, Cineville en We Are Public. Ontwikkelden ze Amsterdam &Co voor de Rabobank Amsterdam. En lanceerden ze vorig jaar het merk Let it Grow, dat het leven in de stad leuker en gezonder maakt met bloemen en planten. Vandejong maakt merken, (social media) campagnes, websites, magazines, festivals, films etc. Daarnaast startte Vandejong, samen met anderen, 2 jaar geleden haar eigen clubhuis & co-workingspace voor Radicale Vernieuwers: Spring House. Verder is ze voorzitter van Stichting Art Projects (bekend van Young Collectors Circle),penningmeester bij Stichting Konsort (een geheim genootschap voor vernieuwing in de culturele sector), secretaris bij de 1000 Ideas Foundation (1000 Drawings & 1000 Photos Amsterdam) en bestuurslid bij ADCN (Advertising Design Creativity Netherlands).

Verder gelooft ze dat het niet zo interessant is om te kijken naar wat je hebt gedaan, veel interessanter is de vraag: wat ga je doen?

Bron: www.vandejong.com

1 blogitems

  • De Groene Stad

    Cyril van Sterkenburg, directeur van Vandejong, vindt dat je ergens vóór moet zijn als je iets wil veranderen. Zo is ze voor meer groen in de openbare ruimte in de vorm van postzegelparkjes, voor een rooftop revolution om alle daken te vergroenen en voor zoveel mogelijk stoeptegels eruit om ruimte te geven aan gewildgroei (lees: onkruid). In de eerste blog in deze serie deelt ze haar tips en inspiratie om de stad groener te maken.